JA Teline V - шаблон joomla Форекс
24
Thu, Oct

Ζωγράφικη και γλυπτική του Γιάννη Κάδρα

στο Φεστιβάλ Ουζμπέκικου Κινηματογράφου

Υπάρχουν δημιουργοί, η συνάντηση με την τέχνη των οποίων προκαλεί μόνο χαρά.
Οι μουσαμάδες τους εκπέμπουν φως, τα γλυπτά έχουν μια παράξενη έλξη: θέλεις όχι μόνο να τα βλέπεις, αλλά να τα αγγίζεις, να νιώθεις κάτω από τα δάχτυλα την υφή τους. Εκείνη τη στιγμή καταλαβαίνεις, πως λειτουργούν οι υπερευαίσθητοι τυφλοί, όταν οι υπεράνθρωπες ικανότητές  τους στην αφή τους καθιστούν πολύ καλύτερους κριτικούς τέχνης.

 

150 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΜΙΧΑΗΛ ΝΕΣΤΕΡΟΦ

Λίγους μήνες πριν το θάνατό του το 1942, 70 χρόνια πριν, ο μεγάλος Ρώσος ζωγράφος Μιχαήλ Νέστεροφ κυκλοφόρησε ένα βιβλίο αναμνήσεων με τίτλο «Οι παλιές ημέρες», στις σελίδες του οποίου μνημονεύει το ταξίδι του στην Τουρκία, την Ελλάδα και την Ιταλία το καλοκαίρι του 1893. Φέτος η Ρωσία γιορτάζει τα 150 χρόνια από τη γέννηση του Μιχαήλ Νέστεροφ, «ενός από τους καταπληκτικότερους ανθρώπους της Ρωσίας», όπως έγραφε ο φιλόσοφος και συγγραφέας Βασίλι Ροζάνοφ (1856-1919).

 

Η πυρπόληση της ναυαρχίδας

195 χρόνια από τη γέννηση του Ιβάν Αϊβαζόφσκι

 

 

Όσο και να φαίνεται παράξενο, είναι γεγονός: οι τελευταίες σκέψεις του μεγάλου Ρώσου ζωγράφου Ιβάν Αϊβαζόφσκι αφορούσαν την Ελλάδα.

 

160 χρόνια από το θάνατο του Κάρλ Μπριουλλόφ (1799-1852)

«Καρλομάγνο» της Τέχνης αποκαλούσαν οι σύγχρονοί του τον διάσημο Ρώσο ζωγράφο Κάρλ Μπριουλλόφ, που φιλοτέχνησε τον περίφημο πίνακα Τελευταία μέρα της Πομπηίας, συνομήλικο και φίλο του Αλεξάνδρ Πούσκιν και δάσκαλο του Ταράς Σεβτσένκο, εθνικού ποιητή της Ουκρανίας. Χάρη στον Μπριουλλόφ ο Ταράς Σεβτσένκο κατάφερε από δουλοπάροικος να γίνει ελεύθερος πολίτης και να μπει στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αγίας Πετρούπολης. Ο Καρλ Μπριουλλόφ το 1835 ζωγράφιζε την Ελλάδα και τους Έλληνες. Και ίσως για πρώτη φορά στην καλλιτεχνική του ζωή αγάπησε τα τοπία τόσο πολύ, ώστε τους έδωσε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στους πίνακές του και όχι του «κουμπάρσου» στις προσωπογραφίες.

 

ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΕΙΩΝ ΚΕΦΑΛΩΝ

Τη νύχτα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 από την Εθνική Πινακοθήκη των Αθηνών κλάπηκαν τρεις πίνακες, μεταξύ τους - ο πολυτιμότερος «Το γυναικείο κεφάλι» του Πικάσο (1939). Ο διάσημος ζωγράφος τον χάρισε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1949, ως φόρο τιμής για τη σθεναρή Αντίσταση των Ελλήνων στον πόλεμο κατά των φασιστών.
Στη συνέντευξή της η διευθύντρια της Πινακοθήκης, κυρία Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα, δήλωσε, ότι ο πίνακας του Πικάσο είχε μάλλον ιστορική και όχι καλλιτεχνική αξία, και δεν πιστεύει, πως το πρόσωπο, που «παρήγγειλε» τον πίνακα, ήταν τόσο γοητευμένος από την ομορφιά του, ώστε σκόπευε να τον κρατήσει για τον εαυτό του. Όμως, αν ερευνήσουμε προσεκτικότερα το ζήτημα, θα βγάλουμε άλλα συμπεράσματα.

βλαντιίρ_πούτιν_ειρήνη_σκβορτσόβαΔεν πρόλαβε να λήξει η Τελετή Έναρξης των 22ων Χειμερινών Ολυμιπιακών Αγώνων στο Σότσι, και φούντωσαν η κριτική και οι παρατηρήσεις των όποιων ατοπημάτων έχουν γίνει.
Η ομορφιά και ο πλούτος των σκηνικών, η συμμετοχή των μεγαλύτερων σε παγκόσμιο επίπεδο καλλιτεχνών και παλαίμαχων αθλητών δεν κατάφεραν να εξαλείψουν το φαινόμενο της «κλειδαρότρυπας και «καλής» γειτνίασης». Εν ολίγοις , θριάμβευσε και πάλι το «ολυμπιακό πνεύμα αθάνατο»...

ακατοίκητο_σπίτι_στο_τολέδοΑυτή τη στιγμή στην Ευρώποι στέκουν ακατοίκητα πάνω από 11 εκατομμύρια ακίνητα. Πρωταγωνιστεί η Ισπανία με 3,4 εκατομμύρια ακίνητα, και την ακολουθούν η Ιταλία με 2-2,7 εκατομμύρια ακίνητα, η Γαλλία με 2,4 εκατομμύρια ακίνητα και η Γερμανία με 1,8 εκατομμύρια ακίνητα. Στην Πορτογαλία έχουν καταγραφεί 735 χιλιάδες ακατοίκητα ακίνητα και στην Αγγλία – 700 χιλιάδες.

Περισσότερα Άρθρα...

www
Sign up via our free email subscription service to receive notifications when new information is available.